اعضای بورد تصامیم نشست عمومی سالانه را به رسانه ها شریک ساختند

اعضای بورد اداره کریکت بورد افغانستان امروز طی نشست خبری تمام تصامیم و جریانهای اخیر را با رسانه ها شریک ساختند که به گفته آنان این همه تصامیم را بخاطر بهبود و بمیان آوردن اصلاحات در این اداره را انجام داده اند.
اعضای بورد تصامیم نشست عمومی سالانه را به رسانه ها شریک ساختند

اعضای بورد اداره کریکت بورد افغانستان امروز طی نشست خبری تمام تصامیم و جریانهای اخیر را با رسانه ها شریک ساختند که به گفته آنان این همه تصامیم را بخاطر بهبود و بمیان آوردن اصلاحات در این اداره را انجام داده اند.

در هنگام نشست عمومی کریکت بورد افغانستان یک کمیته موظف ساخته شد، تا در مورد جریانهای اخیر بطور عمومی ارزیابی نماید که بعداً این کمیته نیز تمام معلومات اش را با اعضای بورد شریک ساختند که در نتیجه این تصامیم گرفته شدند.

محترم ضیاءالحق امرخیل مسوول این کمیته امروز در جریان نشست خبری گفت، کریکت بازی است که با آن خوشحالی مردم ربط کامل دارد و همه بازیکنان بورد متعهد هستند که بدون کدام عمل سیاسی در این اداره اصلاحات عمومی را بمیان آورند.

به گفته موصوف، وظایف شماری از اعضای این اداره را نیز بخاطر اصلاحات به تاخیر انداخته اند، که در میان شان افرادی شامل هستند که وظایف شان را بطور خوب انجام نداده اند که در نتیجه تحقیقات اسدالله خان رییس اجراییه سرپرست این اداره از مقام خود سبکدوش و دو تن از اعضای دیگر این اداره که در آن دولت خان احمدزی مسوول پيشین کمیته گزینش و نوید صایم کاکر مدیر پیشین بازیکنان ملی نیز شامل هستند؛ نمی توانند برای یک سال در هر نوع فعالیت خارجی مربوط به این اداره دخالت نمایند و آنان فقط کارهای کریکت داخلی را انجام خواهند داد.

به گفته وی، رییس اجراییه جدید این اداره نیز از رقابت آزاد انتخاب شده که از میان ۱۲ نفر به اساس استعداد به این بست راه پیدا کرده است و همچنان راشدخان نیز که بحیث کپتان تیم ملی منتخب شده، بازیکن جوان و مستعد میباشد که برای افغانستان دست آوردهای فراوان داشته است که بعد از این همه بازیکنان مثل اعضای یک خانواده به مسابقات خود می پردازند.

موصوف همچنان از سرپرست اعلی کریکت بورد و رییس جمهور کشور جلالتمآب محمد اشرف غنی نیز تشکری نموده، افزود ((به تمام اعضای کریکت بورد اطمینان کامل داده که به هر نوع همکاری به اداره کریکت بورد افغانستان متعهد است و ضرورتهای این اداره در زمان خود حل خواهند شد.))

همچنان محترم شکرالله عاطف مشعل عضو دیگر بورد نیز در این نشست خبری صحبت کرد که در آغاز به رییس اجراییه جدید کریکت بورد و کپتان بخاطر مسوولیتهای جدید شان مبارک گفت و به گفته وی، اداره کریکت بورد در آینده نزدیک صاحب ستراتیژی پنج الی ۱۵ ساله خواهد بود.

موصوف افزود: ((در جریان دو هفته گذشته بر پالیسی ها و پلانگذاری نیز کار نموده، برای کریکت بورد پلان ستراتیژیک و طویل المدت نیز ترتیب میشود، پالیسیهای که موجود هستند، اما به تغیرات ضرورت، در آن تغیرات آورده میشود و پالیسیهای که برای آن ضرورت میباشد؛ نیز ترتیب خواهد شد که در نتیجه همه فعالیتها این اداره به اساس اساسنامه انجام خواهند شد.))

وی همچنان افزود، همه اعضای کریکت بورد متعهد هستند تا یک اداره شفاف و مستحکم را به میان آورد، بخاطر که خوشحالی همه هموطنان ما با بازی کریکت گره خورده است و این کار سبب شده، تا جلالتمآب رییس جمهور و ما نیز به این اداره اولویت دهیم و خوشی را به هموطنان خود پس هدیه کنیم.

قابل یادآوری است که به اساس اساسنامه این اداره، مسوولیت رهبری همه اعضای بورد را نیز رییس عمومی کریکت بورد افغانستان به عهده دارد و