مشکلات مربوط به ورزشگاه کرکت پکتیا بزودی برطرف خواهد شد

هیئت با صلاحیت اداره کرکت بورد افغانستان که به ولایت پکتیا سفر کرده است، مشکلات جوانان و بازیکنان کرکت این ولایت را شنیده و هرچه زودتر برای رفع مشکلات یاد شده اقدامات فوری صورت خواهد گرفت.
مشکلات مربوط به ورزشگاه کرکت پکتیا بزودی برطرف خواهد شد

هیئت با صلاحیت اداره کرکت بورد افغانستان که به ولایت پکتیا سفر کرده است، مشکلات جوانان و بازیکنان کرکت این ولایت را شنیده و هرچه زودتر برای رفع مشکلات یاد شده اقدامات فوری صورت خواهد گرفت.

هیئت با صلاحیتی که به هدایت آقای فرهان یوسفزی، رئیس عمومی اداره کرکت بورد افغانستان به ولایت پکتیا اعزام شده بود، با مسئولان ولایتی، جوانان، اعضای شورای ولایتی، فعالان جامعه مدنی و تعدادی از ناظران کرکت در این ولایت دیدار و در مورد مشکلات ورزشگاه کرکت این ولایت گفتگو کردند.

هیئت یاد شده ورزشگاه کرکت ولایت پکتیا را مشاهده کرد و مشکلات این ورزشگاه را از نزدیک ارزیابی نمود. این هیئت در مورد مشکلات موجوده در زمینه کرکت در پکتیا با طرف های معترض گفتگو کرده و ادعاهای آنها را مورد ارزیابی قرار داده است.

این گفتگوها دو روز به طول انجامید و در طی آن موارد زیر توافق صورت گرفت.

1.   طرف های معترض در ولایت پکتیا ادعا کرده بودند که  ۷۵۰۰۰۰ دالر برای ساخت ورزشگاه کرکت در این ولایت تصویب شده، اما پول یاد شده به مصرف نرسیده است. این ادعاها توسط هیئت کرکت بورد افغانستان  به شدت رد شد و به شرکت کنندگان گفته شد که این مبلغ فقط در جلسه شورای توسعه ولایتی تذکر یافته بود اما مورد تأیید قرار نگرفته و هیچ مدرکی برای اثبات ادعا وجود ندارد. هیئت افزوده است که بیش از ۱۹ میلیون افغانی که ۲۳۳۰۰۰ دالر می شود بالای ساخت ورزشگاه کرکت ولایت پکتیا هزینه شده است که همه اسناد و مدارک آن موجود است.

2    بخش کرکت داخلی اداره کرکت بورد افغانستان چمن تازه در ورزشگاه ولایت پکتیا کاشته و همچنین کارهای هموارکاری این ورزشگاه را نیز انجام خواهد داد. (لازم به ذکر است که کار ساختمانی ورزشگاه کرکت پکتیا در برنامه کاری سال ۲۰۲۱  دیپارتمنت کرکت داخلی اداره کرکت بورد افغانستان از قبل گنجانیده شده بود.)

3  هموار کاری اکادمی کرکت پکتیا نیز صورت می گیرد و یک دیوار کوچک گلدان شکل در اطراف اکادمی ساخته خواهد شد.

4   سه پیچ یا (مستطیل خاکی میدان کرکت) در اکادمی کرکت پکتیا ساخته خواهد شد.

5   ترمیم عمومی پویلین ورزشگاه پکتیا، که شامل نصب شیشه های ورزشگاه، ترمیم سیستم آب و لوله های تشناب و ساخت الماری های اطاق های لباس بازیکنان، انجام می شود.

6  سیستم و پیپ های آب ورزشگاه کرکت پکتیا تبدیل خواهند شد.

7  ساید سکرین یا صفحه های کناری در دو طرف ورزشگاه و بورد شمارش امیتازها نیز ساخته خواهد شد.

8  ۳۰ چوکی پلاستیکی برای نشست بازیکنان در ورزشگاه پکتیا خریداری خواهد شد.

قابل ذکر است که طرف های معترض در جریان اعتراضات خود برخی از مواردی را با رسانه ها در میان گذاشته بودند که بدور از حقیقت بود و به دلیل نبود هماهنگی و سوء تفاهم با این رسانه ها شریک شده بود. هیئت اداره کرکت بورد افغانستان سوء تفاهم موجود را از بین برد و قناعت طرفین نیز حاصل گردید.

علاوه بر این، طرف های معترض در ولایت پکتیا خواستار احداث جای نشستن تماشاگران، اکادمی سربسته، مهمانخانه و پوشاندن جای نشستن موجود در ورزشگاه کرکت این ولایت شدند. اما هئیت اداره کرکت بورد افغانستان در جواب آنان گفت که در هیچ ورزشگاهی بودجه این اداره به موارد ذکر شده هزینه نشده است. این موارد توسط نمایندهای ولایتی با کمک شورای های توسعه یی ولایتی شامل بودجه انکشافی دولت گردیده و از این طریق هزینه پروژه ها یاد شده تأمین شده است.

لازم به ذکر است که کار ساختمانی و عملی در  موضوعاتی که هردو طرف بر آن به توافق رسیده اند از روز پنجم عید فطر آغاز می شود.

اداره کرکت بورد افغانستان متعهد است که برای توسعه بازی کرکت در تمام ولایات مطابق اصل توسعه متوازن تلاش می‌کند.