محمد جعفر هاند به عنوان سفیر افتخاری کرکت افغانستان انتخاب شد

اداره کرکت بورد (ACB) مقام افتخاری سفیر کرکت افغانستان را به  محمد جعفر هاند خبرنگار شناخته شده‌ی افغان و تحلیلگر کرکت، اعطا کرد.
محمد جعفر هاند به عنوان سفیر افتخاری کرکت افغانستان انتخاب شد

این مقام افتخاری به پاس از خدمات وی در در زمینه کرکت، پوشش عمیق خبری، گزارش های تحقیقی در رابطه به کرکت و تخلیق اثر جدیدش، داده شده است.

کتاب تازه آقای هاند در روز های اخیر تحت عنوان "درې پېړۍ په نړۍ او افغانستان کې، د کرکټ تاریخ" منتشر شده است که در آن به تاریخ کرکت افغانستان، پیشینه، دست آورد ها، خاطرات و درخشش بازیکنان اشاره شده است.

محترم فرهان یوسفزی رئیس عمومی اداره کرکت بورد افغانستان در این زمینه گفته است: ((ما کارکردها و پیشنهادات افرادی را احترام میگذاریم که به کرکت خدمت می کنند، کرکت را پوشش خبری میدهند و در این زمینه تحقیق و انتقاد بجا می نمایند.))

 آقای یوسفزی می افزاید: ((اینکه آقای هاند اغلب گزارش های تحقیقاتی عالی در مورد کرکت می نویسد، بازی های کرکت را پوشش عمیق میدهد، و اخیراً او کتاب جالب و جامعی در مورد کرکت نوشته است. من می خواهم به نمایندگی از اداره کرکت بورد به وی مقام سفیر افتخاری کرکت افغانستان را اعطا نمایم تا وی در این زمینه بیشتر تشویق شده و خدمات بیشتری در آینده انجام دهد.))

موصوف همچنان تاکید کرده است: (( ما همیشه به قانون حق دسترسی به اطلاعات احترام گذاشته ایم و همواره معلومات دقیق در رابطه به کرکت را با خبرنگاران و مراکز تحقیقی شریک می کنیم و در این زمینه همیشه با رسانه ها همکار خواهیم بود.))

از آنجا که آقای هاند كتاب بسیار جالب و آموزنده ای در مورد كركت نوشته است، بر این اساس رئیس عمومی اداره کرکت بورد افغانستان دوصد جلد این کتاب را با هزینه شخصی خریداری و به کارمندان دفتر مرکزی و زون های اداره کرکت بورد توزیع می کند.

گفتنی است که محمد جعفر هاند در کتاب تازه اش معلومات جالب و جامع در مورد کرکت افغانستان جمع آوری کرده است و این نخستین کتابی است که به گونه بهتر و تحقیق معیاری در زبان پشتو در رابطه به کرکت نوشته شده است.