ایچ دی اکرمن به حیث مربی بخش توپزنی تیم ملی کرکت انتخاب شد

​​​​​​​هیلتن دین اکرمن ۴۶ ساله، توپزن سابق و موفق تیم آفریقای جنوبی، به حیث مربی بخش توپزنی تیم ملی کرکت انتخاب شد.
ایچ دی اکرمن به حیث مربی بخش توپزنی تیم ملی کرکت انتخاب شد

هیلتن دین اکرمن ۴۶ ساله، توپزن سابق و موفق تیم آفریقای جنوبی، به حیث مربی بخش توپزنی تیم ملی کرکت انتخاب شد.

موصوف در دهه ۹۰م در چهار رقابت تیست نیز مقابل تیمهای سریلانکا و پاکستان به نفع تیم آفریقای جنوبی بازی نموده است و تا سال ۲۰۰۹ م در مسابقات کاونتی انگلستان نیز رقابتها انجام داده است.

اکرمن در ۵۰۹ بازی کرکت به شمول ۴۴ صد دوشه، به نفع تیم اش بیش از ۲۰ هزار دوش انجام داده است و در کرکت مسلکی، یکی از چهره های مشهور میباشد.

موصوف در کرکت داخلی آفریقای جنوبی نیز به حیث سرمربی و مربی بخش توپزنی تیمهای ملی الف و ایمرجینگ این کشور و همچنان به حیث سرمربی تیم ملی کرکت نامیبیا ایفای وظیفه نموده است.

اکرمن در سال ۲۰۰۵م به اساس یک قرارداد از آفریقای جنوبی به کشور انگلستان رفت و در آنجا به حیث کپتان کاونتی کرکت لیسترشایر تعین گردید.

لطف الله ستانکزی رییس اجراییه کرکت بورد افغانستان در این مورد گفت: ((جای خوشی است که اکرمن وظیفه اش را به حیث مربی بخش توپزنی تیم ملی کرکت، با اداره کرکت بورد افغانستان آغاز کرد، بخاطریکه موصوف در کرکت بخصوص آموزش بازیکنان تجربه خاص دارد و مطمین هستم همه مشکلات و کاستی های که حالا در بخش توپزنی تیم ملی وجود دارد، با آمدن وی رفع و حل خواهد شد.))

 

قابل یادآوری است که اکرمن در کشور استرالیا نیز تجربه آموزش بازیکنان را دارا میباشد، به همین اساس امید است که موصوف در بخش آماده گی کامل بازیکنان افغان برای مسابقات جام جهانی ۲۰ آوره خوب ثابت شود و نتیجه مثبت داشته باشد.