دور دوم مسابقات یک روزه جام  افغانستان سرسبز آغاز میشود

کرکت بورد افغانستان دور دوم مسابقات جام افغانستان سرسبز را آغاز می کند. بر اساس جدول زمانی، این مسابقات از ۲۹ اپریل در ولایت خوست آغاز و تا ۱۷ می در این ولایت ادامه خواهد داشت.
دور دوم مسابقات یک روزه جام  افغانستان سرسبز آغاز میشود

کرکت بورد افغانستان دور دوم مسابقات جام افغانستان سرسبز را آغاز می کند. بر اساس جدول زمانی، این مسابقات از ۲۹ اپریل در ولایت خوست آغاز و تا ۱۷ می در این ولایت ادامه خواهد داشت.

در دور اول این رقابت ها که سال گذشته برگزار شد، سه تیم هندوکش سترایکرز، پامیر لیجندز و میوند دیفیندرز شرکت داشتند، اما کرکت بورد افغانستان تیم چهارم به نام "جونیر چمپینز" را به این مسابقات اضافه کرد که در آن بازیکنان تیم زیر سن ۱۹ سال در کنار ملی پوشان کشور بازی خواهند کرد و با استفاده از این فرصت برای جام ملت های آسیا و جام جهانی زیر سن ۱۹ سال آمادگی بگیرند.

این مسابقات مانند سال گذشته یک بار دیگر به صورت یک روزه برگزار می شود که طی آن هر تیم در دور اول دو بار به مصاف سایر تیم ها می رود و در طول اینر رقابت ها ۱۳ مسابقه در مدت ۱۹ روز بین آنها برگزار می شود. فاینل این رقابت ها در ۱۷ می برگزار خواهد شد.

علاوه بر تیم زیر سن ۱۹ سال، بسیاری از بازیکنان تیم ملی در سه تیم دیگر شرکت کننده به میدان خواهند رفت تا آمادگی خوبی برای رقابت های بین المللی یک روزه پیش رو داشته باشند. همچنین به منظور ایجاد پیشرفت بیشتر و فرصت بازی بهتر برای بازیکنان جوان کشور، تعدادی از بازیکنان جوان کرکت داخلی نیز در این تیم ها جای می گیرند که در کنار ملی پوشان خود در این مسابقات حضور خواهند داشت.

آقای نصیب خان رییس اجرایی کرکت بورد افغانستان می گوید که دور اول مسابقات مذکور با موفقیت برگزار شد و نقش موثری در آماده سازی تیم ملی برای مسابقات بین المللی داشت .(( دور اول جام افغانستان سرسبز به شکل بسیار خوبی برگزار شد که مورد استقبال طرفداران کرکت در کشور قرار گرفت و همچنین این مسابقات نقش بسیار موثری در آماده سازی تیم ملی داشت که در سفر به زیمبابوه در شش مسابقه خود پیروز شدند و با دستان پر به کشور بازگشتند و از آنجایی که تیم افغانستان در آینده نزدیک رقابت های بین المللی متعددی پیشرو دارد؛ کرکت بورد افغانستان لازم دید تا این رقابت ها را بمنظور آمادگی هرچه بیشتر قهرمانان افغان برگذار کند.))

وی افزود: ((همچنین تعداد تیم ها را به چهار تیم رساندیم و به نام قهرمانان جوان تیمی مجزا برای بازیکنان تیم ملی ۱۹ ساله ایجاد کردیم تا در مسابقات پیش رو در کنار قهرمانان کشور به میدان بروند تا به جام ملت های آسیا و جام جهانی زیر سن ۱۹ سال کاملا آماده باشند.))

شایان ذکر است که جام افغانستان  سرسبز سال گذشته در ساختار کرکت داخلی جا بجا شده است که در کنار این دو تورنمنت مسابقات یکروزه دیگر نیز شامل این ساختار اند. شامل ساختن این مسابقات در این ساختار تنوع و رنگ بیشتر را به ساختار کرکت داخلی کرکت بورد افغانستان خواهد بخشید.