لیگ میلیون پس از اتمام اصول و پروسه قانونی برگزار شده می تواند

اداره کرکت بورد افغانستان توسعه کرکت و حمایت سکتور خصوصی در این زمینه را همیشه مسئولیت خود دانسته است که این پروسه نسبت به پیش به صورت بهتر آن در جریان است. به همین اساس اداره کرکت بورد افغانستان برای توسعه و پیشرفت کرکت در ولایات مختلف کشور برنامه های آموزشی و آگاهی دهی به راه انداخته است که هدف از آن سرمایه گذاری بر استعداد های جوان و توسعه کرکت می باشد.
لیگ میلیون پس از اتمام اصول و پروسه قانونی برگزار شده می تواند

کرکت بورد افغانستان به عنوان یک اداره هرگز درگیر موضوعات تعصب، سمت پرستی و تضعیف کرکت نمی شود بلکه برعکس آن به هر عمل یا اقدامی اولویت می دهد که باعث توسعه کرکت و عملی شدن اهداف اداره شود.

همچنین باید در مورد جام میلیون ذکر شود که این بازیها قبلاً برگزار شده است و همچنین در آینده هم اداره کرکت بورد به هیچ وجه با آن مخالفت نمی کند بلکه این جام را پشتیبانی نیز می نماید. اما باید قبل از برگزاری این جام سازمان دهندگان باید نقاط ذیل را مراعات کنند:

1 - سازمان دهندگان جام میلیون، باقی دار اداره کرکت بورد افغانستان است و پیش از همه باید تمام حساب مالی سال های گذشته شان را تصفیه کنند.

2 - سازمان دهندگان جام میلیون باید مبلغ مشخصی را به عنوان ضمانت بانکی به اداره کرکت بود افغانستان پرداخت نمایند.

3 – سازمان دهندگان جام میلیون باید از اجرای قوانین مبارزه با فساد یا کود انتی کرپشن اداره کرکت بورد اطمینان دهند و همچنین هویت و اطلاعات مربوط به افرادی که در این جام سهم مالی دارند، را به اداره کرکت بورد افغانستان تسلیم نمایند.

4 - بازیکنان سرمایه ملی هستند، بر هرکدام این بازیکنان بیحد مصرف شده است پس برگزارکنندگان جام میلیون باید موقف شان را در رابطه به صحت و امنیت بازیکنان واضح نماید و با اداره کرکت بورد افغانستان روی شرایط واضح توافق صورت بگیرد.

5 – سازمان دهنده جام میلیون نباید کسی باشد که با اداره کرکت بورد افغانستان قرارداد رسمی دارد و بنابراین باید از تعارض منافع جلوگیری شود.

6 - پیش از همه، باید به وظیفه ملی( نشنل دیوتی) بازیکنان اولویت داده شود.

7 - پس از توافق روی شرایط، باید برای دریافت سند عدم اعتراض (NOC) به گونه رسمی به اداره کرکت بورد مراجعه شود.

کرکت اکنون یک بازی نه بلکه به هویت افغانستان مبدل شده است و نباید شخص یا گروهی بخاطر منافع شخصی اش اظهارات غیر مسئولانه نماید