مسابقات فرست کلاس احمدشاه ابدالی با قهرمانی تیم بند امیر به پایان رسید

مسابقات فرست کلاس احمد شاه ابدالی که بین تیم های پنج زون به تاریخ هشتم ماه نوامبر در ولایت کندهار آغاز شده بود، دیروز با قهرمانی تیم زون بند امیر پایان یافت. این تیم در بازی نهایی زون آمو را با تفاوت ۷ ویکیت شکست داد و قهرمان چهارمین دور این مسابقات شد.
مسابقات فرست کلاس احمدشاه ابدالی با قهرمانی تیم بند امیر به پایان رسید

مسابقات فرست کلاس احمد شاه ابدالی که بین تیم های پنج زون به تاریخ هشتم ماه نوامبر در ولایت کندهار آغاز شده بود، دیروز با قهرمانی تیم زون بند امیر پایان یافت. این تیم در بازی نهایی زون آمو را با تفاوت ۷ ویکیت شکست داد و قهرمان چهارمین دور این مسابقات شد.

در این دور مسابقات فرست کلاس احمد شاه ابدالی در جریان یک ماه ۱۳ بازی انجام شد، هر تیم ۴ بازی انجام دادند که از آن جمله تنها دو تیم برتر به مرحله نهایی راه یافتند. تیم های آمو و بند امیر در مرحله اول این تورنمنت بهتر از سایر تیم ها بازی کردند و با امتیاز بیشتری به مرحله نهایی راه یافتند. تیم آمو با ۶۶ امتیاز و تیم بند امیر با ۵۴ امتیاز از سایر تیم های دیگر پیشتاز بودند و به این ترتیب به بازی نهایی راه یافتند.

قرعه بازی نهایی را تیم آمو برد و فیصله کرد؛ نخست در برابر تیم بند امیر توپزنی نماید که در اولین اینینگ خود با بهترین درخشش جمعه گل ۲۰۳ دوش به ثمر رساند، در حالیکه حمزه هوتک در توپ اندازی برای بند امیر خوب درخشید و شش ویکت برای تیمش بدست آورد. همچنین نجات مسعود دو ویکیت، عبدالله عادل و شفیق الله غفاری هرکدام یک ویکیت به سود تیم شان بدست آوردند.

تیم زون بند امیر در پاسخ به ۲۰۳ دوش تیم آمو به توپزنی آغاز کرد و شروع خوبی داشت اما پس از مدت کوتاهی ویکت های خود را از دست داد و تنها ۱۹۳ دوش انجام داد که ۱۰ دوش بدهکار شد. ضیاءالحق پروانی و صدیق اتل به ترتیب ۴۴ و ۳۳ دوش انجام دادند، در حالیکه محمد سلیم توپ انداز سریع تیم زون آمو پنج ویکت و ذوهیب احمدزی ۴ ویکیت بدست آوردند.

در نیمه دوم تیم آمو از این فرصت درست استفاده نکرد. ناصر جمال تنها بازیکنی بود که در این بازی مقاومت کرد و ۶۲ دوش انجام داد، اما بقیه بازیکنان در برابر توپ اندازی سریع نجات مسعود درماندند و توانستند تنها ۱۱۷ دوش انجام دهند. در حالیکه نجات مسعود ۷ ویکیت، عبدالله عادل و حمزه هوتک هرکدام یک ویکیت به سود تیم بند امیر بدست آوردند.

افسر زازی کپتان تیم بند امیر در نوبت توپزنی اش با یک پنجاه دوش به راحتی هدف تعین شده را تکمیل کرد و جام قهرمانی این دور مسابقات فرست کلاس احمد شاه ابدالی را بالای سر برد. افسر زازی ۵۱ دوش و ضیاالحق پروانی ۳۹ دوش به سود تیم بند امیر انجام دادند، در حالیکه ذوهیب احمدزی دو ویکیت و عبدالرحمن یک ویکت به سود تیم آمو بدست آوردند. 

ریاض حسن، توپزن تیم بند امیر در ۹ نوبت توپزنی با اوسط ۷۹.۵، ۶۳۶ دوش انجام داد و جایزه بهترین توپزن مسابقات فرست کلاس احمد شاه ابدالی را بدست آورد. ذهیب خان احمدزی توپ انداز جوان تیم آمو با گرفتن ۳۲ ویکت در ۱۰ بازی جایزه بهترین توپ انداز این مسابقات را به نام خود رقم زد. همچنین جمشید خان بازیکن تیم آمو جایزه بهترین بازیکن و خلیل گربز جایزه بازیکن جوان این تورنمنت را با خود بردند.

میرویس اشرف، سرپرست ریاست عمومی کرکت بورد افغانستان نیز در مراسم پایانی این مسابقات حضور داشت که ضمن تبریکی به تیم بند امیر خطاب به بازیکنان گفت که تلاش آنها بیهوده نبوده و حتمآ رنگ خواهد آورد. او همچنان به بازیکنان اطمینان داد که اداره کرکت بورد افغانستان برای فراهم کردن امکانات بیشتر برای بازیکنان کرکت داخلی تلاش خواهد کرد.

گفتنی است که امسال حق الزحمه بازیکنان در مسابقات فرست کلاس احمدشاه ابدالی نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافت که با آن اکثر مشکلات بازیکنان برطرف شد. لازم به ذکر است این چهارمین دوره مسابقات فرست کلاس احمدشاه ابدالی بود که پیش از این دوبار تیم بند امیر و یک بار تیم سپین غر به قهرمانی رسیده بودند.