تیم بلخ لیجندز قهرمانی دور اول لیگ برتر بیست آوره افغانستان را به نام خود ثبت کرد

مسابقه نهایی و ۲۳هم لیگ برتر ۲۰ آوره افغانستان-گلبهار تاریخ (۲۹ میزان سال ۱۳۹۷) در استدیوم بین المللی شارجه میان تیمهای بلخ لیجندز و کابل زوانان برگزار شد که در نتیجه تیم بلخ جام این مسابقات را از آن خود نمود.
تیم بلخ لیجندز قهرمانی دور اول لیگ برتر بیست آوره افغانستان را به نام خود ثبت کرد

مسابقه نهایی و ۲۳هم لیگ برتر ۲۰ آوره افغانستان-گلبهار تاریخ (۲۹ میزان سال ۱۳۹۷) در استدیوم بین المللی شارجه میان تیمهای بلخ لیجندز و کابل زوانان برگزار شد که در نتیجه تیم بلخ جام این مسابقات را از آن خود نمود.

قرعه ی این بازی را نخست راشدخان کپتان تیم کابل زوانان برنده شد و فیصله توپزنی نمود که در نتیجه به تیم بلخ لیجندز ۱۳۳ دوش هدف تعین کرد و بازی را باخت. به نمایندگی کابل زوانان حضرت الله جاجی و لوک رونکی بخاطر توپزنی وارد میدان شدند که آنها تا ۱۵ دوش با هم مشارکت و بازی را ادامه دادند که از میان آنان لوک رونکی بعد از کسب ۹ دوش از سوی افتاب عالم از میدان خارج گردید و بعد از آن حضرت الله جاجی نیز با بدست آوردن ۱۰ دوش از سوی خود محمد نبی کیچ شد. همچنان واین پرنیل و کولین اینگرام که تیم کابل به آنها چشم امید دوخته بود، آنها نیز هر کدام با کسب ۲۱-۲۱ دوش ویکیت هایشان را از دست دادند که به ترتیب از سوی قیس احمد و بوپاره از میدان خارج ساخته شدند. جاوید احمدی توپزنی را بسیار محتاطانه آغاز کرد، در اوایل به نظر میرسید که گویا وی برای کابل خوب بازی خواهد کرد، اما موصوف نیز از سوی قیس احمد بعد از بدست آوردن ۳۲ دوش از میدان خارج شد. همچنان لیویس ۱۴ دوش انجام داد و وی نیز نتوانست که ازین زیاد دوش نماید که در نتیجه وی نیز ویکیتش را از دست داد. راشدخان، مسلم موسی و فریداحمد برای کابل هرکدام به ترتیب سه، چهار و چهار دوش را کسب و از میدان خارج ساخته شدند، ناصر توتاخیل با ۱ دوش ناسوخته و شاهدالله با ۱۲ دوش ناسوخته خارج شدند.

قابل ذکر است که توپ اندازان بلخ لیجندز خوب درخشیدند که کپتان محمدنبی، افتاب عالم، میرویس اشرف و بوپاره هرکدام یک-یک بازیکن کابل را از میدان خارج کردند. قیس احمد اولین بازیکن افغانستان میباشد که در این بازی ۵ ویکیت را گرفتند و در چهار آور ۱۸دوش داد.

در نوبه بلخ از جمله توپزنان این تیم کریس گل و کولین مونرو وارد میدان شدند که مونرو به صفر از سوی پارنیل از میدان خارج شد و درویش رسولی نیز خوب نه درخشید و بعد از کسب چهار دوش از سوی پارنیل از میدان خارج شد.

دیشکتی ۱۲ دوش، اکرام علی خیل ۹دوش و محمد نبی ۶ دوش را بدست آورد و ویکیتهایش را از دست دادند، رویی بوپارا با کسب ۳۲ دوش ناسوخته و گلبدین نایب با هفت دوش ناسوخته از میدان خارج شدند و بازی را به نفع تیم خود به اتمام رساند.

باید گفت که تیم بلخ لیجندز، هدف کابل زوانان را در آور ۱۸،۱ تکمیل نمود و با این قهرمانی سال ۲۰۱۸ لیگ برتر بیست آوره افغانستان را به نام خود ثبت کرد.

واین پرنیل به نفع کابل ۳ ویکت، و فریداحمد، راشدخان و مسلم شیرزاد هرکدام یک-یک ویکت بلخ را گرفت.

در اخیر قیس احمد به حیث بازیکن برتر بازی شناخته شد. ایسورو اودانا بحیث بهترین توپ انداز این لیگ شناخته شد که در جمله ۸ بازی ۱۷ ویکت را از میدان خارج کرده بودند. ضمن آن محمد شهزاد محمدي توپزن برتر این لیگ شناخته شد که در ۹ بازی در مجموع ۳۴۴ دوش و چهار ۵۰ دوشه را انجام داده بود. درویش رسولی بازیکن برتر جوان این لیگ شناخته شد که وی نیز خوب درخشیده بود و راشدخان بازیکن برتر تورنمنت شناخته شد که وی نیز ۱۷۱ دوش و ۹ ویکیت را گرفته بود.

قابل یادآوری است که مسابقات لیگ برتر بیست آوره افغانستان-گلبهار بتاریخ ۵ ماه اکتوبر سال ۲۰۱۸ میلادی میان تیمهای (بلخ لیجندز، کابل زوانان، پکتیا پنترز، ننگرهار لیجندز و کندهار نایتس) در استدیوم بین المللی شارجه امارات متحده عربی آغاز و تا ۲۱هم همین ماه جریان پیدا کرد.

تیم بلخ لیجندز که مقال اول این مسابقات را بدست آورد، سه صد هزار دالر آمریکایی و تیم دوم که کابل زوانان بود، یک صد هزار دالر آمریکایی را بطور جایزه این مسابقات بدست آورد.