افغانستان جام قهرمانی را بالای سر برد

تیم ملی افغانستان پس از سه پیروزی پیهم در برابر تیم ایرلند توانست جام قهرمانی سلسله بازی های پوهنتون کاردان را بالای سر ببرد.
افغانستان جام قهرمانی را بالای سر برد

راشد خان و مجیب الرحمن توپ اندازان بی‌نظیر تیم ملی افغانستان در بازی سوم جام پوهنتون کاردان خوب درخشیدند و توانستند نتیجه این بازی را به سود افغانستان تغیر دهند.

تیم ملی افغانستان با این پیروزی ۱۰ امتیاز دیگر نیز در لیگ بازی های یک روزه شورای بین المللی کرکت بدست آورد.

در نخست، تیم ملی افغانستان بازی را آغاز کرد و توانست در پنجاه آور با از دست دادن ۹ بازیکن ۲۶۷ دوش به تیم ایرلند هدف تعین کند. راشد خان ۴۸ دوش، اصغر افغان کپتان تیم ملی ۴۱ دوش و گلبدین نایب ۳۸ دوش به سود تیم ملی افغانستان انجام دادند، در حالیکه گریگ یانگ و سیمی سنگ هرکدام سه ویکیت، اندی مکبراین، جوش لیتل و هیری تیکر هرکدام یک ویکیت به سود تیم ایرلند بدست آوردند.

تیم ایرلند در نیمه دوم بازی به توپزنی پرداخت که در آور ۴۷.۱ با از دست دادن تمام ویکیت ها ۲۳۰ دوش انجام داد و بازی را تفاوت ۳۶ دوش به تیم ملی افغانستان واگذار کرد.

پاول استرلینگ ۱۱۸ دوش، هیری تیکتر ۲۴ دوش و لورکن تکر ۲۲ دوش به سود تیم ایرلند انجام دادند، در حالیکه راشد خان چهار ویکیت، مجیب الرحمن دو ویکیت، نوین الحق و محمد نبی عیسی‌خیل هرکدام یک ویکیت به سود تیم ملی افغانستان بدست آوردند.

راشد خان با گرفت چهار ویکیت جایزه بهترین بازیکن بازی امروز را بدست آورد. همچنان پاول استرلینگ با بهترین توپزنی در سه بازی گذشته، جایزه بهترین بازیکن این سلسله بازی ها را به نام خود کرد.

گفتنی است که این سلسله بازی های یک روزه به تاریخ ۲۱ ماه جنوری آغاز و امروز به قهرمانی تیم ملی افغانستان به پایان رسید