قضیه لیگ برتر بیست آوره افغانستان بخاطر تحقیقات به څارنوالی فرستاده شد

اداره کریکت بورد افغانستان امروز قضیه لیگ برتر بیست آوره افغانستان را بخاطر بررسی اتهامات فساد، به څارنوالی معرفی کرد و ضمن آن با کمپنی سنکسر سپورتس (SnixerSports) نیز قرارداد این لیگ را فسخ اعلام نمود.
قضیه لیگ برتر بیست آوره افغانستان بخاطر تحقیقات به څارنوالی فرستاده شد

کریکت بورد افغانستان، قرارداد خود را با کمپنی سنکسر بخاطر پرداخت ننمودن  تمامی فیس سالانه سال گذشته و وجود نگرانی ها در شفافیت امور این لیگ فسخ کرده؛ بر اساس قرارداد که با کمپنی سنکسر سپورتس عقد شده، کمپنی متذکره باید فیس دور اول لیگ برتر بیست آوره را ۱۵ روز بعد از به اتمام رسیدن دور اول این مسابقات می پرداخت، در حالیکه تاکنون با گذشت نه ماه پول متذکره را نه پرداخته است.

همچنان جهت تحقیق و ارزیابی ابعاد داخلی این قضیه اداره موضوع را به اداره عالی لوی څارنوالی فرستاده، تا تمام ابعاد این قضیه بطور شفاف و مسلکی بررسی شود.

در اطلاعیه که از سوی اداره کریکت بورد افغانستان به کمپنی سنکسر سپورتس ارسال شده، نیز آمده است که بر اساس دو مورد متذکره این قرارداد را فسخ اعلام کرده است.

قابل یادآوری است که بر اساس شرایط فسخ قرارداد با این کمپنی، اداره کریکت بورد افغانستان حق دارد که بر اساس نقض اصول متذکره قرارداد اش را فسخ اعلام نماید.

اداره کریکت بورد افغانستان به مبارزه علیه فساد اولویت میدهد و در عرصه شفافیت همه امورات این اداره به هموطنان خویش پاسخگو میباشد.

برعلاوه باید یادآور شد که فصل دوم لیگ برتر بیست آوره افغانستان نیز تا سال آینده به تاخیر افتاد که در آینده همه پروسه های تدارکاتی این لیگ بر اساس رقابت ازاد انجام میشود.

مسابقات دور اول لیگ برتر بیست آوره افغانستان در ماه اکتوبر سال گذشته میلادی در امارات متحده عربی تدویر یافته بود که از جمله پنج تیم، بلخ لیجندز قهرمانی این دور را از آن خود نمود.