اسدالله خان بحیث رییس جدید کمیته گزینش کریکت بورد افغانستان انتخاب شد

رهبری کریکت بورد افغانستان امروز محترم اسدالله خان را به حیث رییس جدید کمیته گزینش انتخاب نمود، در حالیکه این بست قبلاً از سوی محترم نورالحق ملکزی اداره می شد که در حال حاضر به دلیل مصروفیت های شخصی از از این موقف استعفا نمود.
اسدالله خان بحیث رییس جدید کمیته گزینش کریکت بورد افغانستان انتخاب شد

رهبری کریکت بورد افغانستان امروز محترم اسدالله خان را به حیث رییس جدید کمیته گزینش انتخاب نمود، در حالیکه این بست قبلاً از سوی محترم نورالحق ملکزی اداره می شد که در حال حاضر به دلیل مصروفیت های شخصی از از این موقف استعفا نمود.

محترم اسدالله خان سابقه طولانی کاری در بست های رئیس اجرایی سرپرست کریکت بورد، مسئول کمیته گزینش بازیکنان و ویدیو انالیست پیشین تیم ملی کرکت کشور با کرکت بورد افغانستان دارد.

بر اساس ساختار کمیته گزینش بازیکنان، آقای اسدالله خان به عنوان مسوول عمومی کمیته مذکور و نورالحق ملکزی، میر مبارز اصغری و احمدشاه سلیمانخیل به عنوان اعضای کمیته مذکور به وظایف خود ادامه خواهند داد. همچنین محمد خان زدران و تاج ملک عالم نیز تیم های مسابقات داخلی کرکت را انتخاب خواهند کرد.

محترم اسدالله خان میگوید، خوش است که دوباره با کرکت بورد افغانستان همکاری می کند و مسئولیت بزرگ رهبری کمیته گزینش بازیکنان را بر عهده می گیرد. وی می افزاید: ((از رهبری کرکت بورد افغانستان به خاطر اعتماد به من به عنوان رهبری کمیته گزینش بازیکنان تشکر می کنم. بورد کرکت افغانستان برای من یک مکان جدید نیست زیرا من قبلا در پست های زیاد این اداره خدمت کرده ام. بدون شک مسئولیت بسیار بزرگی است و من تلاش خواهم کرد تا بازیکنان واجد شرایط را در تمام شکل های کرکت برای تمام تیم های ملی افغانستان پیدا کنم و فرصت بازی را برای آنها فراهم کنم تا بتوانند از کشور به خوبی نمایندگی کنند و کشور را سربلند کنند.))

آقای میرویس اشرف رییس عمومی کرکت بورد افغانستان در مورد این انتخاب گفت: ((ملکزی در یک سال گذشته مسئولیت خود را در انتخاب بازیکنان به خوبی انجام داده است، بازیکنان واجد شرایط را برای تیم ملی انتخاب کرده و نتایج ارزنده ای را نیز در قبال داشته است. من هم به اسدالله خان تبریک می گویم و امیدوارم که مسئولیت جدید خود را به خوبی انجام دهد تا تیم افغانستان بتواند مسابقات بزرگ را در سطح بین المللی برنده شوند و دستاوردهای خوبی داشته باشد.))

از سوی دیگر، نورالحق ملکزی، مسئول پیشین کمیته انتخاب بازیکنان از رهبری کرکت بورد افغانستان به خاطر اعتماد به وی در این زمینه تشکر کرد. آقای ملکزی افزود: ((من افتخار می کنم که به حیث مسئول کمیته گزینش اداره پر افتخار کرکت بورد افغانستان کار کرده ام، مصروفیت های شخصی و خانوادگی دارم و نمی توانم این موقعیت بزرگ را از این بیش به دوش بکشم، به همین دلیل از رهبری کرکت بورد افغانستان در خواست نمودم تا از این پس نه به صفت مسئول کمیته مذکور بلکه به صفت عضو این کمیته کار نمایم. به همین ترتیب به آقای اسد الله خان مسئول جدید این کمیته تبریک میگویم و امید دارم موفقیت های هرچه بیشتر د امور محوله نصیب شان شود. در ضمن تلاش خواهم کرد که با علاقمندی تمام به صفت عضو این کمیته دوش به دوش اسد الله خان به وظایف خویش ادامه بدهم.))

محترم ملکزی در ۲۱ فبروری ۲۰۲۲ به حیث مسئول کمیته مذکور در کرکت بورد افغانستان تعیین شد و از آن زمان به بعد این مسئولیت را به خوبی انجام داده است. کمیته گزینش کرکت بورد افغانستان به رهبری وی تیم های مختلف را برای مسابقات مختلف بین المللی و داخلی انتخاب کرده بود که نتایج بسیار خوبی به دست آورد.