نشست ماهانه اعضای بورد کریکت برگزار شد

رییس عمومی کریکت بورد افغانستان محترم فرهان یوسفزی و اعضای بورد کریکت امروز طی نشست ماهانه موارد نشست گذشته را تعقیب و برای ماه آینده پلانهای جدید تصویب کردند.
نشست ماهانه اعضای بورد کریکت برگزار شد

در جریان این نشست که از طریق کنفرانس ویدیویی برگزار شد، در آغاز فرهان یوسفزی رییس عمومی کریکت بورد افغانستان از همه اعضای بورد استقبال نمودند و در ارتباط با اشتراک در نشستهای شورای بین المللی کریکت به اعضای معلومات ارایه کردند. 
همچنان محترم ضیاءالحق امرخیل یکی از اعضای بورد نیز در این نشست اظهار نظر نموده بالای ایجاد روابط حسنه میان اداره کریکت بورد افغانستان و علاقه مندان کریکت، تاکیید کرد. 
به ادامه این نشست لطف الله ستانکزی رییس اجراییه کریکت بورد افغانستان در مورد پلانهای آینده و فعالیتهای این اداره به اشتراک کننده گان معلومات ارایه کرد.
موصوف گفت، وایرس کرونا بالای دنیای کریکت نیز اثرات منفی داشته است که بدون شک بر حالت مالی و فعالیتهای اداره کریکت بورد افغانستان نیز تاثیرات منفی گذاشته است، به همین خاطر است که فعالیتهای کریکت متوقف شده است.
به گفته محترم ستانکزی: ((
خوشبختانه باید بگویم که ما هفته آینده برای بازیکنان تیم ملی کمپ تمریناتی را به راه می اندازیم که درین مورد با شورای بین المللی کریکت و نهادهای صحی نیز همآهنگی داشته ایم که این کار بخش از آماده گی برای مسابقات جام جهانی بیست آوره و جام اسیا میباشد و همچنان مسابقات مقابل تیمهای سریلانکا و زمبابوی که قرار بود در ماه های می و جون برگزار شود، به تعویق انداخته شده است.))
برعلاوه آن در این نشست در نتیجه درخواست رهبری کریکت بورد افغانستان نقاط ذیل به اکثریت آرا از سوی اعضای بورد تصویب شد: 
۱- استخدام کمپنی بین المللی بخاطر ترتیب پلان طویل المدت از سال ۲۰۲۱ الی ۲۰۳۱م برای امور کریکت بورد افغانستان.
۲- تصویب تشکیل برای اداره کریکت بورد افغانستان که در آن ایجاد بخش پلان و پالیسی نیز شامل میباشد.
۳- تصویب طرح همآهنگی به هدف توسعه و پیشرفت کریکت با شماری از وزارتخانه ها و ادارات.
۴- شریک ساختن گزارش امور ساختمانی که در آن ساخت مکان نشست برای تماشاچیان در استدیوم کریکت خوست، ساخت اکادمی های ولایت پکتیا، کنر و تخار، و میدان کریکت بلخ و همچنان پروسه انتقال زمین میدان بهسود ولایت ننگرهار شامل است که از سوی کابنیه تصویب و پروسه ابتدایی تدارکات آن از طرف اداره کریکت بورد افغغانستان آغاز شده است.
۵- برگزاری فصل هفتم لیگ کریکت شپگیزه سال ۲۰۲۰ م.
۶- ارایه استدیوم ها و اکادامی ها به سکتور خصوصی که از میان آن امر ارایه اکادمی بهسود ولایت ننگرهار و میدان ولایت کنر به سکتور خصوصی تصویب شد. 
۷- تصویب طرح توزیع جوازنامه ها به اکادمی و کلبهای شخصی کریکت، از سوی کریکت بورد افغانستان.
همچنان اعضای بورد تاکیید ورزیدند تا موضوع تشخیص زمین ساحه ملی بس برای استدیوم جدید کریکت با جلالتمآب رییس جمهور کشور و شورای عالی انکشاف شهری تعقیب گردد.
 قابل یادآوری است که نشست آینده اعضای بورد به تعقیب نشست امروزی در ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد که در آن نقاط امروزی تعقیب و موارد مهم شریک ساخته خواهد شد.