نشست سالانه اعضای بورد و رهبری اداره کرکت بورد افغانستان برگزار شد

نشت سالانه بین رهبری کرکت بورد افغانستان و اعضای بورد این اداره، امروز برای نخستین بار در دفتر مرکزی کرکت بورد برگزار شد
نشست سالانه اعضای بورد و رهبری اداره کرکت بورد افغانستان برگزار شد

نشت سالانه بین رهبری کرکت بورد افغانستان و اعضای بورد این اداره، امروز برای نخستین بار در دفتر مرکزی کرکت بورد برگزار شد که در آن محترم فرهان یوسفزی رییس عمومی این اداره، محترم لطف الله ستانکزی رییس اجراییه و اعضای بورد هر کدام محترم محمد جواد پیکار، محترمه گلالی نور صافی، محترم ضیاءالحق امرخیل، محترم فریدون الهام، محترم نوریالی ابراهیمی، و محترمه کامله صدیقی حضور داشتند.

در آغاز برنامه امروزی، نخست محترم لطف الله ستانکزی رییس اجراییه کریکت بورد افغانستان به همه اشتراک کننده گان نشست سالانه، گزارش سال ۲۰۱۹م را آرایه نمود که در آن همه فعالیتهای یک ساله این اداره گنجانیده شده بود.

بعداً در این نشست بودیجه سال ۲۰۲۰م این اداره نیز از سوی اشتراک کننده گان تصویب شد که برعلاوه آن بعضی تصامیم نیز گرفته شد که بطور ذیل میباشد:

- اعضای بورد از رهبری کرکت بورد افغانستان تقاضا نمودند، تا برای این اداره پلان ستراتیژیک و یک ستراتیژی همه جانبه ترتیب نماید.

- برای جمع آوری عواید از استدیومها و اکادمی ها یک پلان وسیع ساخته شود که در این راستا محترم محمد جواد پیکار وزیر شهرسازی و اراضی نیز تعهد همکاری همه جانبه نمود.

- اعضای بورد همچنان از تخصیص زمین که برای استدیوم کرکت داده شده و مقابل فدراسیون فوتبال قرار دارد، حمایت نموده گفتند، این زمین باید برای اعمار یک استدیوم معیاری به اداره کرکت بورد افغانستان داده شود و کارهای بعدی آن نیز بزودی انجام شود.

- ضمن آن اعضای بورد این اداره از رهبری کرکت بورد افغانستان خواست تا بخاطر ساخت و اعمار این استدیوم با عبدالرحمن الکوزی یکی از سرمایه گزارن ملی نشست نموده، برای اعمار استیدیوم حمایت آنان را کسب نماید.

- برای تصدیق ادارات مربوطه کریکت، کلپها، و اکادمی ها بالای یک میکانیزم منظم کار صورت گیرد.

- اداره کرکت بورد افغانستان یگانه اداره است که همه فعالیتهای مربوطه بازی کرکت را تنظیم مینماید، بغیر از آن هیچ نهاد نمی تواند بدون اجازه اداره کرکت بورد فعالیتهای شان را انجام دهند، پس به اساس فیصله نشست امروزی، وزارت محترم عدلیه جواز فدراسیون کرکت بیست آوره ATCF را لغوه نماید.

- رهبری کرکت بورد افغانستان و اعضای بورد همچنان تصمیم گرفتند که بعد از این در جریان یک ماه میان خود نشست مشترک انجام نمایند.

- همچنان به رییس اجراییه اداره کریکت بورد افغانستان وظیفه سپرده شد تا قبل از آغاز لیگ بیست آوره کرکت افغانستان یا (APL)  برای جستجو و دریافت شریک مالیاتی و همچنان برای آن لایحه وظایف نیز ترتیب نماید و آنرا در نشست آینده اعضای بورد آرایه نماید.